Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ PODMIENKY
1.1 Predávajúcim je spoločnosť MPV Group, s.r.o., Cesta pod Hradovou 22, Košice, 04001, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I., Oddiel : Sro , Vložka číslo : 29873/V, IČO: 46667407, DIČ: 2023519927, IČ DPH: SK2023519927, tel. +421 907 533 909, e-mail: obchod@zdravotnetesty.sk. (ďalej len "predávajúci").
1.2 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru alebo s požiadavkou, aby jej predávajúci zaobstaral tovar, ktorý nie je momentálne zaradený v ponuke (ďalej len „kupujúci").
1.3 Používaním webovej stránky internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky vyjadruje kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.
1.4 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok, pričom nové podmienky automaticky nahrádzajú predchádzajúce znenie.
2. OBJEDNÁVANIE
2.1 Kupujúci objednáva produkty a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.zdravotnetesty.sk , e-mailom alebo telefonicky. Takto podaná objednávka sa považuje za záväznú a tvorí zmluvu uzavretú na diaľku v zmysle zákona č. 102/2014 Z.z.
2.2 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť dohodnutú cenu.
2.3 Predávajúci potvrdí prijatie objednávky e-mailom a zároveň oznámi dostupnosť tovaru a predpokladaný termín dodania. Potvrdená objednávka je záväzná pre obe strany.
2.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa potvrdenej objednávky.
2.5 Zrušenie objednávky kupujúcim
Kupujúci môže objednávku zrušiť do 24 hodín od jej odoslania bez udania dôvodu, a to prostredníctvom Zákazníckej sekcie na webovej stránke, e-mailom alebo telefonicky. Predávajúci po overení podmienok zrušenia objednávky potvrdí storno e-mailom alebo telefonicky. V prípade, že bola objednávka uhradená, predávajúci vráti sumu na účet kupujúceho alebo iným dohodnutým spôsobom.
2.6 Zrušenie objednávky predávajúcim
Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade:
- nemožnosti zabezpečiť objednaný tovar,
- chybne uvedených alebo nedostupných kontaktných údajov kupujúceho.
V takomto prípade predávajúci:
- vráti kupujúcemu uhradenú sumu v plnej výške, alebo
- ponúkne náhradný tovar či iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí.
3. CENY A PLATBY
3.1 Predávajúci je platcom DPH.
3.2 Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu byť zmenené aj bez predchádzajúceho oznámenia. Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť ceny v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a ďalších dodávateľov. Aktuálna a platná cena produktu je vždy uvedená v objednávkovom procese a oznámená pri potvrdení objednávky.
3.3 Spôsob platby
Spotrebiteľ môže uhradiť cenu produktu a súvisiace poplatky nasledovnými spôsobmi:
- bankovým prevodom na základe proforma (zálohovej) faktúry,
- online platbou kartou cez platobnú bránu eCard VÚB,
- dobierkou – poplatok za dobierku je 1,00 €,
- v hotovosti pri osobnom odbere.
Platba bankovým prevodom so splatnosťou po dodaní tovaru je možná výhradne pre zdravotnícke zariadenia, pre ktoré je splatnosť faktúry 14 dní.
Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a cenu dobierky (ak bola zvolená dobierka). Pri osobnom odbere spotrebiteľ platí len cenu za produkt.
Pri objednávkach do zahraničia je jediným akceptovaným spôsobom platby platba vopred.
3.4 Platba je možná iba v EUR.
3.5 Daňový doklad (faktúru) zasiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom alebo elektronicky.
3.6 Spôsob dopravy
Spotrebiteľ si zvolí spôsob dopravy v rámci SR:
- kuriérom DPD – základná cena 3,95 €,
- Slovenskou poštou – cena 7,70 € (poistená zásielka; podľa veľkosti a hmotnosti ide o poistený balík na adresu, poistený list 1. triedy alebo doporučený list 1. triedy)
- osobný odber – zadarmo.
Pri objednávkach do zahraničia je cena dopravy vyčíslená individuálne po prijatí objednávky.
Upozornenie na sezónne a mimoriadne poplatky dopravcov
Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu dopravy v prípade, ak dopravca uplatní sezónne, mimoriadne alebo iné príplatky (napr. vianočný príplatok, palivový príplatok a pod.).
Aktuálna cena dopravy je vždy zobrazená v objednávkovom procese pred záväzným odoslaním objednávky.
4. DODACIE PODMIENKY
4.1 Dodacie lehoty sa líšia podľa druhu produktu a jeho dostupnosti. Presný termín dodania alebo osobného odberu bude spotrebiteľovi oznámený pri potvrdení objednávky.
Tovar skladom
- Tovar, ktorý je skladom, expedujeme obvykle do 48 hodín od potvrdenia objednávky v pracovných dňoch (pri dobierke alebo zaslaní kuriérom/poštou).
- Pri platbe vopred odosielame tovar obvykle do 48 hodín od pripísania platby na náš účet.
Tovar, ktorý nie je skladom
- Tovar, ktorý nie je skladom, expedujeme podľa jeho dostupnosti u dodávateľa.
- V prípade predpokladanej dlhšej dodacej lehoty bude spotrebiteľ o novom termíne expedície informovaný najbližší pracovný deň telefonicky alebo e-mailom.
- Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, môže objednávku zrušiť v súlade s bodom 2.5 týchto Obchodných podmienok.
Mimoriadne situácie
Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré produkty nie sú skladom a zároveň nie sú dostupné ani u výrobcov alebo dovozcov, môže byť dodacia lehota výrazne dlhšia. O tejto skutočnosti bude spotrebiteľ včas informovaný.
5. DORUČENIE TOVARU
5.1 Predávajúci zabezpečuje doručenie tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci zvolí v objednávke (kuriérskou službou alebo Slovenskou poštou), prípadne osobným odberom, ak je táto možnosť dostupná.
5.2 Miesto doručenia sa riadi údajmi uvedenými kupujúcim v objednávke. Za splnenie dodávky sa považuje doručenie tovaru na adresu uvedenú v objednávke.
5.3 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený vzhľadom na jeho povahu. Kupujúci je pri preberaní povinný skontrolovať stav zásielky a v prípade zjavných známok poškodenia môže zásielku odmietnuť alebo spísať s doručovateľom záznam o poškodení.
5.4 Spolu s tovarom predávajúci dodá kupujúcemu faktúru (daňový doklad), ktorá môže zároveň slúžiť ako dodací list. Predávajúci dodá aj návod na použitie a záručný list, ak to vyžaduje charakter tovaru.
5.5 Predávajúci zodpovedá za tovar až do jeho prevzatia kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý v momente, keď kupujúci alebo ním určená osoba potvrdí doručiteľovi jeho prevzatie.
5.6 V prípade poškodenia zásielky alebo čiastočnej straty tovaru pri preprave je predávajúci povinný uplatniť reklamáciu u dopravcu. Kupujúci je povinný oznámiť zistené poškodenie čo najskôr, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia zásielky, aby bolo možné reklamáciu efektívne vybaviť.
5.7 Predávajúci nezodpovedá za omeškanie doručenia spôsobené prepravcom, avšak v prípade neobvyklého predĺženia dodacej doby poskytne kupujúcemu súčinnosť pri dohľadaní zásielky a zabezpečí nápravu podľa príslušných prepravných podmienok.
6. ODSTÚPENIE OD VYBAVENEJ OBJEDNÁVKY
6.1 Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Ak kupujúci neprevezme zásielku bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy, predávajúci je oprávnený požadovať náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s odoslaním zásielky a jej vrátením späť, ktoré vznikli v dôsledku porušenia povinnosti kupujúceho prevziať tovar.
6.2 Kupujúci môže tovar preskúšať v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku manipulácie s tovarom inak, ako je potrebné na jeho preskúmanie.
6.3 Kupujúci, ktorý si uplatňuje právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný:
- oznámiť predávajúcemu odstúpenie od zmluvy (písomne alebo e-mailom) a uviesť číslo objednávky a údaj pre vrátenie platby,
- zaslať tovar späť na adresu predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy; kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru,
- zabaliť tovar tak, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu; riziko poškodenia počas prepravy nesie kupujúci.
6.4 Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby prijaté od kupujúceho okrem nákladov na doručenie tovaru k kupujúcemu, a to najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Predávajúci však nie je povinný vrátiť platbu skôr, ako mu je tovar doručený späť alebo kupujúci nepreukáže, že tovar odoslal.
6.5 V prípade, že kupujúci vráti tovar poškodený, nekompletný alebo so zníženou hodnotou, predávajúci je oprávnený znížiť vrátenú sumu o hodnotu zodpovedajúcu opotrebeniu alebo poškodeniu tovaru, v súlade so zákonom.
7. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
7.1 Ak kupujúci – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu na poštovú adresu alebo e-mailom na obchod@zdravotnetesty.sk. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.z.
7.2 Subjektom alternatívneho riešenia sporov pre spotrebiteľské spory je najmä:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
web: https://www.soi.sk
Spotrebiteľ môže podať návrh na ARS spôsobom uvedeným v § 12 zákona č. 391/2015 Z.z.
7.3 Spotrebiteľ môže využiť aj platformu riešenia sporov online (ODR), ktorá je dostupná na adrese:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
7.4 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci – spotrebiteľ (fyzická osoba). ARS sa týka sporov zo zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať poplatok za začatie konania vo výške najviac 5 € s DPH. Hodnota sporu musí byť vyššia ako 20 €.
8. ZÁRUKY A REKLAMÁCIE
8.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa a osobitnými predpismi týkajúcimi sa zdravotníckych pomôcok a in vitro diagnostických zdravotníckych zariadení.
8.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar je 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe (faktúra). Doklad o kúpe postačuje aj v prípade, že zákazník stratil prípadný záručný list.
8.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním, ako ani na vady spôsobené nesprávnym použitím, skladovaním alebo mechanickým poškodením zo strany kupujúceho.
Osobitné ustanovenia pre zdravotnícky a diagnostický tovar
8.4 Z dôvodu ochrany zdravia a z hygienických dôvodov nie je možné prijať na reklamáciu ani vrátenie tovar, ktorý bol použitý alebo ktorý prišiel do styku s biologickým materiálom (napr. krv, sliny, moč, sekréty).
Týka sa to najmä rýchlotestov a in vitro diagnostických zdravotníckych pomôcok.
8.5 Použitý alebo biologicky kontaminovaný tovar nie je možné kupujúcim zasielať späť. Kupujúci je povinný takýto tovar zlikvidovať podľa pokynov výrobcu.
8.6 V prípade reklamácie diagnostického tovaru (napr. rýchlotesty) kupujúci poskytne tieto údaje bez odoslania použitého testu:
- číslo šarže (LOT),
- dátum exspirácie,
- opis závady,
- fotografiu obalu a nepoužitých komponentov testu, ak sú k dispozícii.
Predávajúci môže uznať reklamáciu aj bez fyzického doručenia tovaru.
Postup reklamácie
8.7 Kupujúci je povinný bezodkladne informovať predávajúceho e-mailom alebo telefonicky o zistenej závade.
8.8 Ak to povaha tovaru umožňuje (tovar nebol použitý a nie je kontaminovaný), kupujúci zašle tovar spolu s vyplneným reklamačným formulárom a kópiou dokladu o kúpe na adresu predávajúceho.
8.9 Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný e-mailom.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 V súvislosti so spracúvaním osobných údajov, Vám v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/679 (GDPR) z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe takýchto údajov sú všetky informácie o spracovaní osobných údajov uverejnené v sekcii Ochrana osobných údajov. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný predávajúcemu poskytnúť osobné údaje v správnej a pravdivej forme a je tiež povinný informovať predávajúceho o každej zmene svojich osobných údajov. Kupujúci potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré poskytol, sú správne.
10. Záverečné informácie
10.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
V Košiciach, dňa 25.5.2025
